مجید پدیده

مجید پدیده

مجید پدیده
مجید پدیده

مجید پدیده

مجید پدیده

اسامی فرشتگان خدا

دیروز یک کتاب داشتم میخوندم با عنوان فرشتگان خدا و خیلی جالب بود ودر اینجا تصمیم گرفتم اسامی برخی از فرشته های خدا رو براتون بگم 


⚫️1. راحیل: 

سپس خداوند تبارک و تعالى به فرشته‌ای از فرشتگان بهشت به نام «راحیل» که در بلاغت هیچ‌‌یک از ملائکه به پاى او نمى‌‏رسند، دستور داد تا خطبه(عقد حضرت علی و فاطمه) را بخواند. او نیز خطبه‌‏اى خواند که اهل آسمان و زمین چنین خطبه‌‌‏اى نخوانده بودند.


⚫️2. دردائیل:ِ

 ابن عباس می‌‌گوید شنیدم که رسول خدا(ص) می‌فرمود خداى تعالى را فرشته‌‏اى است که «دردائیل» نام دارد. او را شانزده هزار بال است و ما بین هر دو بالش هوایى است که آن هوا به اندازه آسمان تا زمین است.‏


⚫️3. اسماعیل:

 همانا براى خداوند فرشته‌‏اى است که به او «اسماعیل» مى‌‏گویند. او در آسمان دنیا ساکن است. هر گاه بنده هفت بار بگوید یا ارحم الراحمین، اسماعیل به او مى‌‏گوید خداوند که ارحم الراحمین است صدایت را شنید، حاجت خویش را از او بخواه.


⚫️4. حیوان:

 هنگامی که نطفه در رحم چهار ماهه شد و روح در او دمیده شد، خداوند فرشته‌ای را به سویش می‌فرستد که «حیوان» نامیده می‌شود.


⚫️5. زاجر:

 هنگام خروج طفل از رحم خداوند فرشته‌ای را برای باز کردن رحم می‌فرستد که نامش «زاجر» است. این فرشته مأموریتش تسهیل در کار به دنیا آمدن نوزاد است.


⚫️6. رضوان:

 ملکی است به نام «رضوان» که ندا می‌دهد شمشیری نیست مگر ذو الفقار.


⚫️.7 حزقائیل: 

فرشته‌ای است به نام «حزقائیل» که هیجده هزار بال دارد.


⚫️8. میخائیل: 

رسول خدا(ص) می‌فرمود برای خدا ملکی است که نامش «میخائیل» است که برای نماز گزاران در هر نمازی رهایی از آتش را می‌گیرد.


⚫️.9 سجل:

 در آسمان ملکی است که نامش اسماعیل است..... اعمال بندگان را حفاظت می‌کنند وقتی سر سال شد، خداوند فرشته‌ای را به سویشان می‌‌فرستد که «سجل» نام دارد.


⚫️10. داعی:

  خداوند در آسمان هفتم ملکی قرار داده به نام «داعی». هنگامی که ماه رجب داخل شد، این ملک هر شب تا صبح کارش این است که می‌گوید خوش به حال ذاکرین و اطاعت کنندگان


⚫️11. ظهلیل :

خداوند فرشته‌ای را برای قبر پیامبر اسلام(ص) موکل قرار داد که «ظهلیل» نام دارد. هرکسی که سلام و صلوات بر او بفرستد، این فرشته به پیامبر می‌گوید فلانی به شما سلام و درود فرستاد، پس پیامبر(ص) هم جواب سلامش را می‌دهد.


⚫️12. ایمان: 

«ملکا یقال له الإیمان‏»؛فرشته‌ای «ایمان» نام دارد.


⚫️13. زوقابیل: 

خداوند فرشته‌ای مبعوث کرد به نام «زوقابیل».


⚫️۱۴. مالک: فریاد برآورند که اى مالک، کاش پروردگار تو ما را بمیراند. مى‏‌گوید نه، شما در این‌جا ماندنى هستید.

 این (فرشته) مالک نگهبان جهنم است.


⚫️15. نکیر و منکر:

 سلیمان بن خالد می‌گوید از امام صادق(ع) پرسیدم از کسی که با میت در قبر ملاقات می‌کند فرمود: دو فرشته هستند به نام نکیر و منکر که بر مرده وارد می‌شوند و از او می‌پرسند... .


⚫️16. رومان(منبه): نام فرشته‌‌‏اى است که پیش از نکیر و منکر وارد قبر می‌شود و آدمى را می‌آزماید، اگر نیکوکار بود منکر و نکیر را آگاه می‌سازد که هنگام سؤال با او به نرمى رفتار نمایند و اگر بد کار بوده به آنان خبر می‌دهد

┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅


نظرات 6 + ارسال نظر
عادل پنج‌شنبه 12 فروردین 1395 ساعت 00:40

آاااااااای نفس کش،الکین بابا،،،،،،،مجید دخترای مردمو نترسون که ارواح خداشاهده با شکم میام تو لغتتا

ترس چیه عزیزم میخوام کاری کنم که بر ترساشون غلبه کنن

صالحه چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 16:44 http://yek-fenjan-sher.mihanblog.com

خعلی قشنگ بود واقعا لذت بردم

خواهش میکنم
بابت شعر هم تشکر عالی بود

هانیه چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 14:19

مشتاقین ببینینشون؟؟؟
شما به اونا لگد بزنین؟؟؟ البته اگه از هوش نرفتین!!
ولی اگه دیدینشون باهاشون شوخی نکنین. اعصاب ندارن میزنن لهتون میکننا..! از ما گفتن بود

مال این حرفا نیستن

هانیه چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 13:59

ممکنه اون شکلی که تو کلیپا نشون میدن نباشن ولی وجود دارن.

وجود داشتن یا نداشتنش بستکگی به خودت داره که جچطور با این قضیه کنار بیای
ولی همینجوری الکی سراغ کسی نمیان یه اشخاص خاصی هستن من که خیلی مشتاقم ببینمشون بعد یه لغط بزنمش

هانیه چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 12:56

خب خداروشکر اون کلیپا رو نذاشتین.من کلیپ تا حالا ندیدم. میترسم. مطمئنم ببینم تا چند شب خواب ندارم. ولی باید با خودم تمرین کنم و بالاخره این ترسو کنار بذارم. اینطوری نمیشه.

فقط کافیه به خودت بگی همچین چیزی وجود نداره
واققعان هم وجود نداره
اینها همش زاییده خیالات انسانه که باعث میشه ازش بترسه

هانیه چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 12:32

جالب بودن.
من چندین سال پیش یه کتاب خریده بودم که درمورد اجنه بود. اولش از خریدنش خیلی خوشحال بودم. ولی وقتی شروع کردم به خوندن به قدری عکسای ترسناک داشت که کلا از کتاب وحشت کردم و حتی دیگه حاضر نبودم تو اتاقم باشه. انگار احساس امنیت نمیکردم!! یادمه دادمش به دوستم. البته اون موقع اول یا دوم راهنمایی بودم.

منم کلی کلیپ درمورد رویت جن و روح و اینجچیزا دارم
اول میخواستم بذارم تو وبلاکگ بعد پشیمون شدم
کگفتم شاید کسی دوست نداشته باشه
ولی من خراکم اینجچیزاست از دیدنشون حال میکنم البته میترسما ولی بازم میبینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد