مجید پدیده

مجید پدیده

مجید پدیده
مجید پدیده

مجید پدیده

مجید پدیده

بیاییم آدم باشیم!!!




با سلام به همه دوستای خوبم

نمیدونم از چی شروع کنم ،از ظاهر آدما یا از دلشون حرفای تکراری زیاد شده و همه قشنگ حرف میزنن حرفای خوب میزنن و وقتی که حرفاشون تموم میشه احساس به ما میگه این دیگه ته شه این دیگه آخرشه، ولی دوستان از دلشون خبر داریم از عملشون خبر داریم .

نمیدونم زمونه خراب شده یا اینکه خراب زمونه شدیم  حرف و عمل یکی نیست ، قول و قرار هم یکی نیست خیلی ها ممکنه بخندن و بگن بابا به فکر نون شب باش فکر اونایی باش که به امید تو هستن اما راستی یه چیزو فراموش نکردیم زندگی و مرگ هر دو کنار هم میان  چرا سوا از هم نمیشن وقتی میگیم زندگی خود به خود مرگ هم باهاش میاد ینی همه ماها الزایمر داریم و زود فراموش میکنیم نه مرگ نه زندگی رو بلکه همه چی رو فراموش میکنیم.

فراموش میکنیم که بودیم ، به کجا رسیدیم و به کجا میخوایم بریم اگه تصوراتمون از مرگ و زندگی درست باشه کسی به کسی خیانت میکنه؟

 کسی ، کسی رو میرنجونه؟

نه به خدا ، اگه خودتو شناختی ینی خدای خودت رو هم شناختی ، اگه خودتو شناختی پس خوبی هات رو هم شناختی  و اگه خودتو شناختی پس زندگی و مرگ رو هم درک میکنی ، اگه خودتو شناختی...

به قولی بچه ها گفتنی : زندگی فاصله بین دو اذانه ، اولی که در گوشت خونده میشه و دومی که بر سر جنازت.

اولی رو همه میشنون ولی دومی رو اندکی

میخوام بگم من خوب نیستم ولی خوبی خیلی زیاده ولی یه کم به فکر آینده بچه هامون باشیم یکی از نشانه های انسان متمدن ادبه و بین انسانها ادب داره فراموش میشه .

من تعریف دیگه ای از ادب دارم ، میگم ادب دل و عمل انسانه پس انسان بودن و انسان زندگی کردن رو اول به خودمون و بعد به بچه هامون یاد بدیم.

بی ادبی تو جامعه ما داره رایج میشه ، نمونه اش حسادت ورزیدن به هم نوعه .

خب مثلا اگه یکی برتر از تو و بالا تر از تو داره عمل میکنه چرا بش حسادت کنیم و با حسرت بش نگاه کنیم و دست آخر هم یا سربسته و یا به طور نامحسوس بش بدوبیراه بگیم.

خب راه بهتری هم هست بجای اینکه انرژی خودمون رو صرف انتخاب کلمه رکیک برای ابراز احساسمون کنیم ، بیاییم خودمون رو درست کنیم.


ببخشید که سرتون رو درد آوردم  ولی سر خودم داشت میترکید از این همه بی ...




نظرات 11 + ارسال نظر
عادل سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 01:27

آره پروفسورمن با خوبان موافقم

صالحه دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 17:04 http://yek-fenjan-sher.mihanblog.com

خعلی قشنگ گفتی آقای پدیده
واقعا این حرفتو قبول دارم ک اگه ی کوچولو ب فکر مرگ باشیم همه چی دنیا درست میشه
واینکه
بی ادبی (حالا ب هر نوعش) چقدر بده ک زیاد شده
دمت گرم
ان شاء الله ک هممون خودمون و درس کنیم

خدا کنه که این چیزا رو همه درک کنن واقعا
و اینکه واقعا مرگ پایان همه چیزه ولی چقد خوب میشد که این بدی ها قبل از مرگ پایان پیدا کنه

Lady یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 23:09 http://writtenbylady.blogsky.com

حسادت همینه دیگه یعنی اگه من ندارم تو هم نباید داشته باشی!
_______________
خوب تو دوتا بچه داری اصلا بهت نمیاد من همش حس عمو بودن به تو دارم:))

هر طور راحتین عمه جان

عادل یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 22:28

آغا من با همتون به نحوی موافقم...

دقیقا باچی موافقی ، با حسادت کردن؟

Negar یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 22:25

مهم اینه بابدوخوبش میگذره
دیگه آدم نبودن بعضیااصن عجیب نیس

درسته اینا دیگه واسه مردم عادی شده ولی به چه قیمتی میخاد بگذره؟
به قیمت بردن آبروی کسی

Lady یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 21:09 http://writtenbylady.blogsky.com

میدونید چیه حسادت باعث هم خرابی زندگی خود ادم میشه هم خرابی زندگی طرف و دودش بیشتر تو چشم خود ادم میره ...راستش در مورد ادب ..ادب و اخلاق خوده تقواست !کسی که ادب نداره تقوا نداره نمیشه روش حساب کرد
راستش الانو با مثلا 10 سال پیش مقایسه میکنم میینم اون موقع ها اون همه بدو بدو و حرص زدن نبود این همه حسادت نبود
__________
قضیه ای خاستاری ابجیم همه منتفی شد بخاطر مامانه پسره که به ما نیخوره ،از همکارای مامانمه و کاملا شناخته شدست ..خانواده ی منم روی خانواده و اصلات شخص حساسن

کاملا درسته
اخه یک سری از آدمها علاوه بر اینکه حسود هستن بی عقل هم هستن
نمیدونم داستان گاو( البته با معذرت ) رو شنیدین یا نه ...
طرف یه گاو داشته و از شیر این گاو هزینه های زندگیش رو در میاورده .
یه روزی همسایش که اونم گاو داشته یدونه کوساله میزاد و باعث حسادت طرف میشه و اون هم بخاطر اینکه چشم نداشته که ببینه همسایش صاحب دوتا گاو شده از خدا میخواد که هم گاو خودشو بکشه و هم دوتا گاو همسایش رو
قضیه خاستگاری رو هم کامنتشو گذاشتم برات

کله یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 17:56

آدمی را آدمیت لازم است مجید جان
واقعا خوب گفتی و من همیشه تورو به عنوان یه دوست فرهیخته میشناختمت
امیدوارم فرزندانت هم مانند خودت بشن و میشن

یکی از خوبی های مجید پدیده اینه که دوستای اندکی داره!!!!!
من تمام سعی و تلاشم همینه که بتونم نام نیکی از خودم بذارم و این باید دغدغه همه انسانها باشه خب%%%%%%

گلی خانوم یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 17:53

واقعا بعضی مواقع به این فکر میکنم که آینده این بچه های ما میخواد چی بشه و کار خیلی سختی داریم در قبل تربیت اونها
و اینکه حسادت ورزیدن به دیگران احمقانه ترین کار ممکنه و با نظر شما کاملا موافقم"""::::

به عقیده من ذات انسانها تعیین کننده منش اونهاست.
درست میگن که حسود هرگز نیاسود

سام یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 17:38 http://bonbaste-ordibehesht.blog.ir/

لینک شدی

متشکرم

هانیه یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 17:15

آدما موجودات عجیبی هستن!

آدما موجودات عجیبی هستن و تنها شباهتشون باهم فرقشونه

منصوره یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 13:57

سلام با خوندن این مطلب فهمیدم که چقدر خوب و مهربانی و این نکته رو یاد آوری کنم که تو خود خدایی چون از روحش در تو دمیده وتو خالق خیلی از چیز هایی

مرسی عزیزم
خدا ازروحش درما دمیده و در این شکی نیست
ولی اینکه ما خالق خیلی از چیزاییم در مقابل خدا هیچ هیچ هیچ هیچ هیچ هیچه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد